söndag 30 december 2007

När det brister

Just nu känns det som jag sitter fast, bokstavligen.
Min ångest förstör allt och leder mig till bristningsgränsen.

För någon vecka sedan hos psykiatrikern, "jodå - två steg framåt och ett bakåt", men nu är det snarare tvärtom.

Jobbar halvtid och ska gå upp i 75% efter den 15:e Januari och undrar hur i all världen det ska gå när världen rasar samman omkring mig och jag inte ska träffa min terapeut förrän den 18:e. Min sambo får allt svårare att stå ut med mina utbrott, vi bråkar var och varannan dag och jag ser alltför mycket av mitt gamla obehandlade jag krypa fram - och det är ingen rolig syn.

Usch jag känner mig så lurad av de jävla tabletterna som fick mig att tro att jag var någon att räkna med - nu känns det bara som det är skit kvar. Det värta är nog att det känns som jag mår sämre för varje dag. Minsta lilla stress - och jag brister och får panik. Och ju värre jag beter mig, ju mer skuldkänslor får jag och skuldkänslorna ger i sin tur ångest vilket i sin tur gör mig stresskänslig - och so on. Vet inte hur jag ska komma ur allt det här. Sjukskrev mig idag - mådde lite bättre när jag fick vila, men sen är allt igång igen. Får hoppas att morgondagen blir bättre...

/C

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska veta att jag tänker på dig. Kram.

Kattmamman sa...

Tack, det känns bra : ).